"En lärare som ser dig när du behöver bli sedd är en stor tillgång senare i livet. Utan flera av mina lärare under min skoltid hade jag aldrig varit den jag är idag."
 
 
Denise Rudberg är en inspirerande och trendig kvinna som skriver fantastiska böcker. Jag har dyslexi och brukar i vanliga fall ha svårt att finna läsglädje men Denise Rudbergs böcker innehåller något magiskt. Varje gång jag läser hennes böcker försvinner min dyslexi och jag förvanldas till en läslus. Det är en speciell, unik och fantastisk känsla över böckerna. När jag tänker på ungdomsromanerna Tillsammans får jag kli i fingrarna och känner för att genast läsa dem igen. Denise lyckas fånga tanken och känslan av att vara en femtonåring i Stockholm. Pirret man får när man får ett sms från personen man är kär i och förvirringen när man inte vet vad man vill eller var man hör hemma. Allt prickar Denise in i böckerna på ett fantastiskt sätt.  
Samtidigt som att Denise är en fantastisk författare är hon en inspirerande kvinna. Jag tycker att hon har en fantastiskt cool stil!!! En stil som jag vill eftersträva! Coola glasögon och tuffa kläder till ett fräscht ansikte! 

Kommentera

Publiceras ej